Dobri radnici zlata vrijede. Imati nekoga kome verujete, ko je vrijedan i pouzdan je izuzetno važan za vas i vaš biznis. Razgovor za posao,...
Dobri radnici zlata vrijede. Imati nekoga kome verujete, ko je vrijedan i pouzdan je izuzetno važan za vas i vaš biznis. Razgovor za posao, prema tome, mora biti prilagođen vašim ciljevima i ciljevima vašeg biznisa. Da biste zaposlili i izgradili uspješn tim radnika morate raditi na razvijanju svojih liderskih sposobnosti. Efikasnost vašeg rada nikada neće biti iznad vaših sposobnosti upravljanja i izgradnje tima. Ne možete dobiti rezultate koji će biti veći od nivoa vaših liderskih sposobnosti - kompentencija. Uspješan lider mora podsticati svoj tim da izazove promjene, da djeluje i da sudjeluje u svim procesima. Promjene su sastavni dio svakodnevnog rada i života, a vi i vaš tim morate biti u stanju da pravovremeno prepoznate klijente, konkurente, partnere, saradnike i da reaguju. Danas nema proizvoda, usluge ili poslovnog modela koji niko neće pokušati kopirati ili poboljšati.
Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju
Morate znati s kakvim ljudima želite raditi i sarađivati, te napravite profil adekvatnog radnika za svako radno mjesto. Sjetite se svojih poslovnih ciljeva i vizije, te svoje poslovne ciljeve svakako uključite u izradu profila radnog mjesta. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vašeg preduzeća usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti poslovne ciljeve koje ste postavili. To naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima, kada treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na poslovnom putu.
Izuzetnu bitnu ulogu u ovom imate Vi sami
Vaše komunikacijske vještine, odnos prema zaposlenim, ali i samom radu, mogu biti i motivator i demotivator. Prilikom zapošljavanja radnika, posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne sa ciljevima vašeg preduzeća. Ukoliko nemate zajedničke ili slične vrijednosti, a osoba je jako stručna na papiru, bolje da ne zapošljavate takvog kandidata, jer nikada nećete pronaći zajednički stav. Ono što je njemu važno nije vama i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većini slučajeva će te biti u sukobu. U današnje vrijeme podrazumijeva se da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spreme i zvanja za to radno mjesto, te da posjeduju dodatne vještine. Dobro definište potrebe radnog mjesta i ne tražite “
pilota” ukoliko vam je potreban "
stolar". Platite radnika uvjek više nego li što on smatra, naravno ne možete mu dati onoliko koliko on želi, već vrjednujte njegov rad i znanje, a ne ljepotu i laskavost. Vjerujte mi, vaš posao će rasti samo onoliko koliko vam radnici budu zadovoljni.
Pitanja na razgovoru za posao
Prilikom traženja radnika za vaš posao, zanemarite CV, motivacijska pisma, potvrde i uvjerenja to pripada prošlošću, već definišite samo nivo obrazovanja i osmislite što realniju provjeru znanja za svako radno mjesto, postavljajući im konkretne zadatke koje bi trebali izvršavati na istom. Nakon ovog obavite razgovor samo sa onim kandidatima koji pokažu da znaju i vladaju potrebnom materijom, a koju ste definisali pri sistematizaciji radnih mjesta. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu, da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo. Od potencijalnog radnika morate dobiti i odgovor na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih, ili još bolje kreirajte unificiranu ček listu. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. Naravno, u obzir uzmite njegovo dosadašnje iskustvo, ne mora biti nužno, jer ima radnika koji brzo uče, ta osobina je jako bitna.
Organizacija posla i edukacija zaposlenih
Nakon što ste pažljivo odabrali tim saradnika, potrebno ih je dodatno edukovati, upoznati sa procesima rada i sa onim što vi očekujete od njih. Uspješno preduzeće maksimalno se trude da njihovi zaposleni popune praznine u znanju, organizaujući im treninge takozvanih soft skills vještina. Uspješni poduzetnici shvataju da su zaposleni njihova najvrjednija imovina i da se isplati svaka marka koju ulože u njihovo znanje. Upravo preduzeća s najobrazovanijim i najiskusnijim radnicima vladaju tržištem.
Često će te od preduzetnika čuti: „Što ako uložim novac u njihovu edukaciju, a oni onda daju otkaz?“ Takvo razmišljanje koči. Radije zamislite što će se dogoditi ako ne uložite novac u edukaciju svojih radnika, a oni ostanu kod vas? Što tada? Drugi se edukuju, dobijaju nova saznanja, a vaši radnici kaskaju. Kako mislite biti konkurenti na tržištu i ostvarivati profit sa needukovanim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili ispasti iz biznisa, ili još gore, ostat ćete prosječno preduzeće. Ako neki zaposlenik da otkaz i ode, budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah, nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješno i proftabilno preduzeće.
Zapamtite, ulaganja u edukaciju radnika je jedna od najboljih metoda sticanja konkurentske prednosti.